Sunday, 23 September 2012

I LOVE REPOST THIS ENTRY





Doktor : Cik sakit apa?
Pesakit : Saya rindukan seseorang..saya cintakan dia..saya nak hidup bersama dia..saya tak boleh berpisah dengan dia...
Doktor : Dah berapa lama cik rasa macam ni?
Pesakit : Dah sebulan lebih doktor..saya ingat kejap je rasa macam tu..tak sangka pulak makin berlanjutan sampai hari ni..apa saya perlu buat doktor?
Doktor : Apa lagi yang cik rasa? Mengikut pendapat saya..cik perlu lupakan dia..buat sesuatu aktiviti yang membolehkan cik lupakan dia..
Pesakit : Saya rindukan dia setiap saat..mana saya pergi, saya nampak dia..apa je saya buat, saya teringatkan dia...saya dah cuba busy-kan diri saya dengan aktiviti2 lain..tapi my mind still thinking about him...saya dah cuba lupakan dia doktor..!! Tapi hati saya berkecai tiap kali saya buat macam tu..rasa nafas saya berhenti bila saya cuba lupakan dia..tolonglah doktor...saya terseksa sangat...
Doktor : Ok macam ni..saya akan bagi cik ubat anti rindu...ubat bunuh perasaan cinta..ubat penghapus sayang...makan ubat ni ikut waktu ya..
Pesakit : Ada effect apa2 tak makan ubat tu doktor?
Doktor : Setiap ubat ada side effect ya cik..ubat anti rindu ni akan membuatkan cik tak rindukan dia..sekaligus cik takkan ingat pasal dia lagi..ubat bunuh perasaan cinta ni akan membuatkan cik tak ada perasaan cinta lagi pada orang tu..tapi buruknya pasal ubat ni, cik takkan jatuh cinta lagi sebab dos ubat bunuh perasaan cinta ni tinggi..dan ubat penghapus sayang akan menjadikan cik susah menyayangi seseorang..
Pesakit : Saya sanggup doktor, walaupun tinggi risiko yang perlu saya ambil...saya tau saya takkan dapat memiliki dia..saya tak nak kelirukan perasaan dia lagi..saya akan undurkan diri...sebelum saya menjadi seorang yang tak tau apa itu cinta dan sayang..dan sebelum saya lupa pasal dia..saya akan tuliskan setiap kenangan saya bersama dia dalam diari saya..
Doktor : Baiklah..itu yang sebaiknya..cik boleh ambil ubat dekat kaunter..
Pesakit : Terima kasih doktor..


STICKY NOTE : CINTA DATANG TANPA DIUNDANG...PERGI TANPA DIDUGA..

diana,

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Cool Red Outer Glow Pointer