Friday 11 November 2011

Kata-katamu Hanyalah Dusta



Katamu akulah permaisuri hatimu...
Katamu aku bagaikan lilin yang memberi sinar dalam hidupmu..
Katamu aku umpama permata yang memukau pandanganmu...
Katamu antara berjuta-juta bintang di langit hanya aku bintang yang berkilau indah di matamu....
Katamu juga aku bunga yang mekar harum yang menambat hatimu...
Katamu tiada pengganti diriku dihatimu...
Setiap kata yang meniti di bibirmu hanyalah dusta...
Takkan daku membiarkan dikau merobek hatiku untuk kesekian kalinya...
Aku bangkit dari jatuhku lantas meneruskan hidup yang penuh onak ranjau dan berduri...
Serpihan hati yang berkecai terbang ditiup angin malam...
Tiada secebis serpihan yang ada dalam sanubari ini...
Tetutup sudah pintu hati buat cinta..
Takkan aku sanggup melihat diri ini disakiti untuk kesekian kalinya..
Wahai serpihan hati..
Terbanglah dikau ke mana yang dikau ingini...
Pulanglah sekiranya sudah terubat luka...
Aku merelakannya...

STICKY NOTE : AKU TAHU AKU TAK SEMPURNA UNTUK DICINTAI DAN MENCINTAI..AKU SEDAR AKAN HAKIKAT ITU...

No comments:

Post a Comment

♥ MANUSIA ♥

Manusia... Selagi manusia itu masih bernyawa, Selagi manusia itu punya kudrat, Selagi itulah mulut dan lidah manusia bisa berkata apa pun, B...