Monday 21 November 2011

Hati Yang Terluka


Satu dua tiga langkahku atur...
Tanpa kenal erti penat aku melangkah...
Semakin jauh langkah diatur....
Ingin membawa diri sejauhnya...
Ingin meninggalkan segala kenangan yang pernah tercipta....
Terasa seperti baru semalam aku mengulit cinta...
Terasa baru semalam aku ketawa keriangan bersamanya...
Terasa baru semalam aku menitiskan air mata di depannya...
Kini segalanya bagaikan kisah fantasi yang aku ulit sendiri...
Dulu senyuman yang terukir  di bibirmu membuatkan aku jatuh hati padamu...
Dulu kata-katamu membuatkan aku jatuh dalam pelukanmu...
Dulu engkau bagaikan penawar segala racun dalam diriku...
Kini senyumanmu bagaikan sindiran bagiku...
Kini kata-katamu umpama pisau yang menikam jauh dalam hatiku...
Kini engkau umpama racun berbisa yang melemahkan diriku...
Seringkali engkau menyakiti hati ini...
Tanpa hentinya hinggakan aku tidak bermaya...
Hati ini sudah berkecai sehingga tiada meninggalkan sisa untukku rawat semula....
Kejamnya dirimu memperlakukan diriku sebegini...
Pernahkah terlintas difikiranmu engkau juga akan menerima balasan nanti?

STICKY NOTE : YOU KILL MY SOUL...

No comments:

Post a Comment

♥ MANUSIA ♥

Manusia... Selagi manusia itu masih bernyawa, Selagi manusia itu punya kudrat, Selagi itulah mulut dan lidah manusia bisa berkata apa pun, B...