Thursday 12 May 2011

Salahkah aku?


Kemana hilangnya dirimu yang ku kenal dulu...
Aku rindukan kemesraanmu...
Tawamu...
Gurauanmu..
Kemana semua itu menghilang..
Ingatkah lagi kau akan kenangan waktu kecil kita bersama?
Tika itu hubungan kita akrab..
Ingat lagikah engkau akan kenangan pahit sewaktu usia kecil kita?
Kita tempuhi bersama-sama..
Engkau selalu membuatku tersenyum jika aku berduka...
Salahkah aku merindui dirimu yang dulu?
Pulanglah kembali...
Aku menunggumu di titian sungai..
Inginku tunjukkan kepadamu betapa derasnya air sungai yang mengalir ini...
Air sungai ini diibaratkan seperti darah yang mengalir di dalam tubuh kita..
Pertalian darah tak dapat dipisahkan meskipun nafasku terhenti....
Pulanglah....
Aku sedia memaafkanmu...

No comments:

Post a Comment

♥ MANUSIA ♥

Manusia... Selagi manusia itu masih bernyawa, Selagi manusia itu punya kudrat, Selagi itulah mulut dan lidah manusia bisa berkata apa pun, B...