Thursday 3 November 2011

Dulu..


Dulu kau janjikan istana yang indah buatku....
Ucapmu kaulah raja..
Dan akulah permaisuri...
Bukan sahaja permaisuri di dalam istana..
Bahkan aku lah permaisuri yang bertakhta di hatimu...
Tiada siapa yang menggantikan aku di hatimu...
Dulu kau berjanji akan sehidup semati...
Aku lah degupan jantungmu..
Aku lah nafasmu..
Aku lah nyawamu...
Dan aku lah segala-galanya buatmu..
Dulu kau sentiasa menghapuskan setiap titis air mataku....
Kau berjanji akan menjaga hati ini selagi kau bernyawa...
Tapi kini hati kau lukai..
Kau tabur duri-duri di atas luka yang masih berdarah..
Kini kau sanggup melihat air mata ini menitis..
Tanpa belas kasihan dikau merobek hatiku..
Tertutup sudah pintu hati untuk insan bernama lelaki..
Biarlah segalanya aku abadikan di sudut hati yang paling dalam..
Takkan aku gapai bintang di langit..
Andainya ini sudah tertulis...
Segalanya pasti terhenti...

STICKY NOTE : TERIMA KASIH UNTUK KELUKAAN INI...

No comments:

Post a Comment

♥ MANUSIA ♥

Manusia... Selagi manusia itu masih bernyawa, Selagi manusia itu punya kudrat, Selagi itulah mulut dan lidah manusia bisa berkata apa pun, B...