Monday, 22 August 2011

Doktor Cinta..(Part 3)



Doktor : Macam mana perkembangan cik?
Pesakit : Saya masih teringatkan dia...ubat yang doktor bagi tak mampu nak bunuh perasaan cinta dan sayang saya pada dia...say rindukan dia.....saya rindukan dia....(menangis)
Doktor : Teguhnya cinta cik pada dia..saya kagum dengan cinta cik pada dia...hanya dalam perkenalan yang singkat mampu membuatkan cik begitu sayang pada dia...
Pesakit : Saya terseksa doktor...hidup saya dibayangi wajah dia...saya selalu teringatkan dia...setiap tempat yang pernah saya luangkan masa bersama si dia masih segar dalam ingatan saya...my heart totally belongs to him...tapi saya tau saya takkan dapat memiliki cinta dia...doktor...tak ada cara lain ke? Bantulah saya...(menangis)
Doktor : Ada..the last thing that can i do for you..kita jalankan pembedahan..buang hati..
Pesakit : (diam)
Doktor : Cik sanggup? Ada dua risiko yang perlu cik tanggung..pertama selepas pembedahan membuang hati, cik takkan sayang,cinta dan kasih kan sesiapa pun...risiko kedua, mungkin nyawa cik dalam bahaya..
Pesakit : Saya sanggup..lakukan pembedahan hari ni juga..tolonglah......
Doktor : Baiklah.

(Dalam bilik pembedahan)
Doktor : Cik tenang ya..saya akan suntikkan ubat supaya cik tidur...
Pesakit : Baiklah...sekiranya hari ni hari terakhir saya melihat dunia..boleh tak doktor tunaikan satu hajat saya?
Doktor : Apa dia cik?
Pesakit : Berikan hati saya pada insan yang teramat saya cinta..katakan padanya jaga hati saya sebaiknya...hati tu lambang cinta saya pada dia....perasaan cinta, sayang ada dalam hati tu...
Doktor : Saya akan tunaikan permintaan cik..

(Sewaktu pembedahan)
Jururawat : Doktor...pesakit dalam keadaan kritikal..
Doktor : Nadi semangat hidupnya makin rendah...kita cuba selamatkan pesakit ni..


STICKY NOTE : AKHIRNYA....JASADKU PERGI BERSAMA HATI YANG HANCUR-SEHANCURNYA......JAGALAH HATIKU DENGAN SEBAIKNYA...KERANA SETIAP KENANGAN AKU BERSAMAMU, TELAH AKU ABADIKAN DI DALAM HATI ITU...WALAUPUN JASADKU PERGI..TETAPI DEGUPAN CINTA MASIH KEKAL SELAMANYA....SELAMAT TINGGAL SAYANG......................

BY,





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Cool Red Outer Glow Pointer